Ministerstvo dopravy schválilo metodický pokyn č. 38/2022, ktorý novelizuje metodický pokyn č. 2/2020 na vykonávanie emisnej kontroly pravidelnej motorových vozidiel so zážihovým motorom s nezdokonaleným emisným systémom, so zážihovým motorom so zdokonaleným emisným systémom a so vznetovým motorom.
Metodický pokyn novelizuje a upravuje nasledovné oblasti:
- Zabezpečenie maximálne možnej čitateľnosti snímok
- Snímanie odometra vozidla tak, aby bol zosnímaný celý prístrojový panel a to pri naštartovanom motore
- Stanovenie voľnobehu pre vozidlá kategórie T a všetky druhy palív a emisných systémov – 1200 min-1, ak výrobca neurčil inak
- Zosúladenie textu metodiky a vyhlášky ohľadom stanovovania hodnoty HC
- Pre vozidlá prihlásené do evidencie do 31.12.2004 – 100 ppm (RKAT)
- Pre vozidlá prihlásené do evidencie od 1.1.2005 – 60 ppm (RKAT aj RKAT OBD)
- Možnosť požiadať o špecifický postup pri vozidle kategórie T, ak bolo prihlásené do evidencie od 1.1.2017 a výrobca stanovil vyššiu hodnotu korigovaného súčiniteľa absorpcie ako 0,7 m-1
- Umožnenie primeraného použitia MP pre vozidlá z Ukrajiny